Informator

Sen dla skóry

2 czerwca 2021
Mała ilość snu to w dzisiejszych czasach częsty problem. Niewyspanie wpływa na nasze zdrowie i może powodować problemy nie tylko z koncentracją czy samopoczuciem, ale też niekorzystnie wpływać na funkcje skóry, uszkadzając ją i przyspieszając procesy starzenia oraz znacznie osłabiając barierę ochronną naskórka.

Jest wiele badań dotyczących snu i jego wpływu na cały organizm człowieka. Poczynając od regeneracji i wpływu na wszystkie komórki ciała, kończąc na kwestiach bardziej widocznych na zewnątrz, czyli np. naszej skórze, która jest zwierciadłem stanu psychicznego. Pokazuje ona kiedy brakuje nam odpoczynku m. in. pod postacią zmarszczek, podkrążonych oczu, przekrwionych gałek ocznych, stając się szarą, podpuchniętą i ziemistą. Warto zatem zadbać o odpowiedni, głęboki sen, gdyż nie tylko uzdrawia on nasze ciało, ale jest też pokarmem dla duszy, będąc tak potrzebny jak woda i powietrze, bez których życie byłoby niemożliwe.

Sen jest podstawową potrzebą naszego organizmu. To czas, w którym ciało regeneruje się oraz eliminuje ze skóry toksyny. Kiedy jego ilość znacznie się zmniejsza, zostaje zahamowanych wiele procesów związanych m. in. z utrzymaniem odpowiedniego poziomu nawilżenia naskórka.

Osoby doświadczające mniejszej ilości snu są bardziej narażone na choroby przewlekłe, takie jak nadciśnienie tętnicze czy choroby nowotworowe. Jego brak wpływa również na naszą psychikę. Jednak na brak prawidłowego przebiegu tego procesu najbardziej cierpią komórki mózgu, gdyż wtedy właśnie dochodzi do odnowy i regeneracji komórek kory mózgowej i ośrodków podkorowych. Głęboki wypoczynek powoduje wydzielanie melatoniny, która jest przeciwutleniaczem.

Zasady prawidłowego snu:

  • Nadmierne spożywanie pokarmów lub głodzenie się to złe nawyki, których powinniśmy się wystrzegać, gdyż znacznie utrudniają prawidłowy odpoczynek. Najlepiej byłoby, aby ostatni posiłek przed snem był lekkostrawny.
  • Przed samym snem należy spożywać mniejszą ilość płynów.
  • Należy wyłączyć otaczającą nas elektronikę.
  • Pokój należy przed snem dobrze przewietrzyć.
  • Można zastosować w łóżku ćwiczenia oddechowe, które nas wyciszą.
  • Odpowiednia ilość snu dla osoby dorosłej to przedział 7-9 godzin.
  • Intensywne treningi powinny być wykonane co najmniej dwie godziny przed snem.

Autor wpisu:

Jolanta Cieślukowska - Kosmetolog

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera.
Otrzymuj informacje o ofertach i promocjach.

Trwa wysyłanie wiadomości

Formularz nie został wysłany

Dziękujemy!

Interesuje mnie:

Wymagana zgoda
© 2021
Cottonina Hotel & Mineral SPA Resort
Projekt EFRR