Informator

Dekalog pielęgnacji skóry zimą

10 grudzień 2018
Jeśli już zima, to chyba wszystkim marzy się śnieżnobiała, mroźna i słoneczna. Taka zima ma swój urok, jednak otulające skórę mroźne powietrze, wszechobecny smog oraz zmiana warunków w naszych mieszkaniach mają ogromny wpływ na naszą skórę i samopoczucie. Oto kilka złotych rad pielęgnacyjnych przygotowanych przez naszych terapeutów SPA dotyczących tego, jak przetrwać tę porę roku i czuć się dobrze we własnej skórze.

1. Unikaj gorących pryszniców!

Kto nie kocha gorących pryszniców kiedy temperatura za oknem spada? Jeśli jednak lubisz swoją skórę, w okresie zimowym powinnaś ich unikać, ponieważ gorąca woda bardzo wysusza skórę. Zamiast tego obniż temperaturę wody o parę stopni. Po kąpieli zawsze stosuj nawilżające balsamy lub masła bogate w kwas hialuronowy, naturalne oleje, masła i ceramidy. Jeśli to zaniedbasz, na Twojej skórze mogą pojawić się podrażnienia, przesuszenia i mikropęknięcia.

2. Nawadniaj się!

Choć może Ci się to wydawać zaskakujące, powietrze na dworze w zimie jest zdecydowanie bardziej suche niż latem. Również w domu, ze względu na ogrzewanie, woda szybciej odparowuje z naszej skóry. Dlatego Twoje zadanie każdego dnia to nawadnianie i jeszcze raz nawadnianie. Pij duże ilości wody, mimo tego, że nie odczuwasz pragnienia tak, jak w innych porach roku. Zainstaluj nawilżacz powietrza, który pomoże Ci kontrolować wilgotność powietrza w domu.

3. Zweryfikuj zawartość swojej szuflady z kosmetykami!

Produkty, które doskonale pasowały Twojej skórze w ciągu lata, niekoniecznie będą dla niej odpowiednie zimą. Zarówno produkty do demakijażu, jak i kosmetyki pielęgnacyjne, nie powinny nadmiernie złuszczać i przesuszać skóry. Kluczem do zdrowej zimowej pielęgnacji jest stosowanie składników wspierających odbudowę naturalnej bariery immunologicznej skóry, zawierających prebiotyki, probiotyki i naturalne woski, które uszczelnią skórę nie zapychając jej.

4. Chroń skórę przed słońcem i zimnem!

Przed każdorazowym wyjściem z domu na mróz, śnieg i słońce, nie zapominaj o filtrze SPF. Ciepłe promienie słońca są przyjemne, ale zarówno promieniowanie UVA, jak i UVB mogą uszkodzić delikatną skórę, a na pewno przyspieszyć proces jej fotostarzenia. Wybierz filtr, który zawiera dwutlenek tytanu albo tlenek cynku. 

5. Nie złuszczaj skóry zbyt często!

Złuszczanie to nic innego, jak pozbycie się ze skóry obumarłych komórek. Naturalna bariera skóry w zimie jest osłabiona i nie należy przesadzać z nadmierną eksfoliacją. Peeling lub profesjonalny zabieg z wykorzystaniem większego stężenia kwasów AHA, BHA lub PHA wykonany raz w tygodniu w zupełności wystarczy.

6. Nie zapominaj o dłoniach!

Skóra na dłoniach jest cieńsza i ma zdecydowanie mniej gruczołów łojowych w porównaniu ze skórą całego ciała, dlatego zdecydowanie szybciej traci wilgoć. Często pojawiają się na niej pęknięcia i swędzenie, zwłaszcza w okolicy międzypalcowej. Każdorazowo przed wyjściem z domu pamiętaj o zabezpieczeniu dłoni kremem regenerującym. Na noc nałóż grubą warstwę odżywczego kremu i bawełniane rękawiczki, aby rano skóra Twoich dłoni była jak nowa. 

7. Chroń swoje oczy!

Jest to szczególnie ważne gdy wybierasz się na śnieg w słoneczny dzień. Promienie słoneczne odbijają od śniegu promieniowanie, które może spowodować chwilowe zaburzenia widzenia, a nawet trwałe uszkodzenie wzroku przy długiej ekspozycji. Dlatego okulary, które wkładasz na stok powinny mieć odpowiednie filtry ochronne.

8. Dbaj o dietę!

To sposób na utrzymanie Twojego organizmu, a co za tym idzie skóry, w dobrej kondycji. Spożywaj dużo sezonowych warzyw i owoców. Nawet mrożone jagody i truskawki są doskonałym źródłem witamin. Jeśli nie lubisz pić dużych ilości wody, to właśnie owoce i warzywa mogą ci pomóc w dostarczeniu wody do organizmu.

9. Bądź aktywna fizycznie!

Tak, wiemy, że kocyk i kubek gorącej herbaty to świetni przyjaciele, ale pamiętaj, że po zimie jest wiosna, a potem lato i BIKINI! Dlatego sugerujemy podniesienie się z kanapy i wybranie formy aktywności, która najbardziej Ci odpowiada. Ćwiczenia przyspieszą tętno i napompują życiodajną krew do narządów wewnętrznych i skóry. Poza tym, poprzez aktywność usuwamy z organizmu toksyny.

10. Ubierz się w uśmiech i otaczaj przyjaciółmi. 

Zimą słońce zachodzi dużo wcześniej, wprowadzając nasz mózg w stan letargu. Dobre towarzystwo podniesie poziom endorfin w Twoim organizmie i nie pozwoli wpaść w zimową depresję.

I oczywiście wybierz się do nas - tak pięknych widoków nie znajdziesz nigdzie indziej! 

Autor wpisu:

Justyna Żukowska-Bodnar - Doradca ds. SPA

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera.
Otrzymuj informacje o ofertach i promocjach.

Trwa wysyłanie wiadomości

Formularz nie został wysłany

Dziękujemy!

Interesuje mnie:

Wymagana zgoda
© 2019
Cottonina Hotel & Mineral SPA Resort