Informator

7 przykazań polityki obsługi MICE, czyli jak przyciągnąć, obsłużyć i zatrzymać Klienta

11 czerwiec 2019
Koniec II kwartału to okazja, by wziąć pod lupę standardy obsługi klientów MICE w departamentach sprzedaży. To szalenie istotne, ponieważ posiadanie odpowiedniego zaplecza konferencyjnego nie wystarczy. Pozyskanie Klienta biznesowego to w obecnych czasach wyzwanie dla każdego zespołu sprzedażowego i aby wyróżnić się na tle konkurencji, kluczowa jest rola i kompetencje sprzedawcy MICE.

Branża spotkań jest bardzo zróżnicowana. Każde wydarzenie to nowe wyzwanie dla Hotelu. Jak się zatem przygotować? Oto 7 przykazań sprzedawcy:

ZDOLNOŚĆ NAWIĄZYWANIA KONTAKTU

To podstawa zbudowania relacji już na etapie wyboru obiektu przez Klienta. Pracownik hotelu swoją postawą, zaangażowaniem i wiedzą reprezentuje miejsce i daje jasny sygnał Klientowi, że organizowane przez niego spotkanie jest ważne. Stała komunikacja oraz odpowiednia atmosfera pomagają osiągnąć zamierzone efekty i korzyści dla obu stron.

SZTUKA OBSERWACJI, INTUICJA

Otwartość i zrozumienie głównych potrzeb firmy, indywidualne podejście są kluczowe przy tworzeniu oferty. Ustalenie celów i oczekiwań Klienta pozwoli uniknąć błędów, wysyłania niepotrzebnych materiałów, a także przyspieszy ustalenie finalnej wersji spotkania.

PRZEJRZYSTE WARUNKI UMOWY

Transparentne zapisy umowy, warunki rezerwacji i anulacji oraz jasno określone prawa i obowiązki stron pozwolą na szybkie podpisanie dokumentów. Zdarza się, że dokumenty przechodzą przez działy prawne firm, co znacznie wydłuża proces domknięcia formalności, jednak im mniej nieprecyzyjnych zapisów, tym większe zaufanie do hotelu. Pamiętajmy, że umowa ma zabezpieczyć obie strony.

HARMONOGRAM WYDARZENIA

Sprzedawca wyprzedza Klienta o krok proponując optymalne rozwiązania. W tym aspekcie perfekcyjna znajomość obiektu i jego możliwości stanowią o komforcie uczestników i sukcesie całego wydarzenia.

OPIEKA I KOORDYNACJA

Spotkanie organizacyjne z Klientem przed rozpoczęciem wydarzenia pozwala podsumować ustalenia oraz wprowadzić ewentualne zmiany w harmonogramie. Dyskretna obecność opiekuna na obiekcie daje Klientowi poczucie bezpieczeństwa i zaopiekowania.

SZCZEGÓŁOWE ROZLICZENIE

Kiedy przychodzi czas na rozliczenie, nie ma miejsca na ukryte koszty, dodatkowe obciążenia nieuzgodnione z Klientem, niepodpisane rachunki czy należności pozostawione przez uczestników.

STAY WITH ME

Dobrze zorganizowane spotkanie i zadowolony Klient to szansa na pozyskanie informacji o planach szkoleniowych firmy na kolejny rok, a cykliczne promocje i rabaty dają okazję do komunikacji i zwiększenia zainteresowania Hotelem.


Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera.
Otrzymuj informacje o ofertach i promocjach.

Trwa wysyłanie wiadomości

Formularz nie został wysłany

Dziękujemy!

Interesuje mnie:

Wymagana zgoda
© 2019
Cottonina Hotel & Mineral SPA Resort